Tambahkan Saham Akhirat Kita Dengan Menyumbang Ke Akaun

PUSAT TAHFIZ AL KHOLIDI

Maybank ; 5622 - 0961 - 4495
Bank Islam : 1211 - 3010 - 04 - 1234

Thursday, March 25, 2010

Al Kholidi Marang, Trengganu

Assalamualaikum


Alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH S.W.T dan Selawat serta Salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W.


Tulisan ini mungkin terlewat tetapi dah ada saya teruskan niat nak masukkan dalam blog ini.


Jumaat 19/03/2010 lebih kurang jam 11.00 malam, saya Abg Man, Ust Radzi bertolak ketrengganu kerana menghantar pelajar untuk memulakan pengajian.


Kami tiba lebih kurang 6.00pagi hari Sabtu...kemudian solat subuh berjamaah.Selepas itu mengemaskan apa yang patut dan semua dibenarkan berehat hingga waktu makan tengahari.


Selepas makan tengahari lebih kurang jam 2.30 petang saya dan Abang Man mula meninggalkan Al Kholidi Marang untuk ke Kedah kerana Ahadnya ingin bersama sama meraikan majlis Khatam Suluk...selesai majlis tersebut lebihkurang jam 11.00malam saya bertolak balik ke KL dan tiba jam 4.30pagi Isnin...


Inilah sebuah perjalanan darat...ada jalan yang rata..ada jalan yang menurun bukit dan ada jalan yang mandaki bukit.....sama seperti perjalanan kehidupan kita...ada masa bersenang senang dan adakalanya penuh dengan kesusahan sementara yang menurut Imam Ghazali....ada jenis dosa yang ALLAH ampunkan dengan cara ALLAH mendatangkan kesususahan dalam hidup.


Untuk itu bersyukur apabila kita diberi kesenangan dan bersabar dalan segala masaalah kerana ALLAH S.W.T tidak sekali kali menzalimi hamba-NYA.


Mudah mudah kita semua sentiasa dipelihara oleh ALLAH S.W.T.
Wassalam.


kAlAu SeMaLam AkU MaTi


Ustaz Yunus Bin Kamaruddin
Ukay Bistari



Solat Subuh....letih semua nampaknya
Berbeza bila waktu makan...alhamdulillah



Pemandangan di Marang...mandi laut

No comments:

Post a Comment