Tambahkan Saham Akhirat Kita Dengan Menyumbang Ke Akaun

PUSAT TAHFIZ AL KHOLIDI

Maybank ; 5622 - 0961 - 4495
Bank Islam : 1211 - 3010 - 04 - 1234

Wednesday, December 30, 2009

BALIK KAMPUNGGGGG

بسم الله الرحمن الرحيم

اسلام عليكم


Alhamdulillah dan Selawat serta Salam kepada Nabi Muhammad S.A.W
Ahad depan InsyaALLAH semua pelajar akan kami serahkan kepada ibubapa atau penjaga masing-masing...tentunya mereka ingin melihat perubahan positif dan saya yakin keadaan ini akan dapat dilihat..sementara saya malam ini akan bertolak ke Kuala Trengganu kemudian petang esok dijangka berada di Kuantan bagi membuat persiapan cawangan Al-Kholidi di kedua-dua tempat sebelum pelajar melapor diri pada 17/01/2010.
Minggu depan saya akan ke Kedah membuat penilaian akhir untuk menentukan tempat 56 orang pelajar dan saya berharap tidak ada yang berpatah balik ke sekolah biasa tetapi jika itu berlaku saya berpegang dengan pendapat Hujjatul Islam Imam Al-Ghazali yang menyatakan :
" Apabila murid meninggalkan guru maka hendaklah guru mengucapkan Alhamdulillah kerana lepas daripadanya satu tanggungan untuk mendidik "
Maknanya apabila pelajar ini diserah semula kepada keluarga...hendaklah ingat ....sebahagian besar daripada mereka telah melalui kehidupan beribadat dan jauh dari kerosakan maksiat serta berbagai-bagai ujian yang ditempoh....jika tidak diteruskan maka ini merupakan tangungjawab ibubapa/penjaga....sekiranya dihantar ke tempat seperti ini walaupun tidak di al-kholidi saya setuju...tetapi jika kembali ke sekolah konvensional.....ibubapa perlu bertanggungjawab jika anak-anak merka akhirnya berjaya akademik tetapi rohaninya mentah....
20 orang telah mencukupkan kuota untuk program 40 hari yang akan bermula 17/01/2010....kami selepas ini hanya menghadkan sebanyak itu bagi mendapat result yang lebih baik insyaALLAH...dan begitulah seterusnya habis satu kumpuan kami akan buat program seterusnya dengan syarat cukup 20 orang..
Minggu depan ibubapa akan mengetahui kedudukan anak mereka dan diharap terima perancangan kami kerana ia dibuat selepas pemerhatian selama 40 hari..yang penting anak-anak ini dapat belajar...jauh sikit pun tak apa
Wassalam..
kAlAu SeMaLaM aKu MaTi

الهي أنت مقصودي ورضاك مطلوبي

Ustaz Yunus Bin kamaruddin
Al-Khoidi Ukay Bistari

2 comments:

  1. Askm WBT

    Terima kasih kzai ucapkan atas layanan Ust kepada kzai dan anak-anak. Terima kasih juga kerana dibenarkan berjumpa dengan Jun, wanita utama tunjang penyeri rumahtangga Ust.

    Terima kasih tak terhingga kerana kesudian Ust menerima Amar Hafiz mengikuti pengajian di pusat tahfiz Ust.

    Semoga Ust sekeluarga mendapat petunjuk dan hidayahNya dan begitu juga perjuangan Ust sentiasa mendapat perlindungan dari Nya.

    Salam

    Kzainon Zainal
    putrajaya

    ReplyDelete
  2. Salam. Pilu membaca tulisan-tulisan Ustaz Yunus. Semoga ibubapa terus istiqamah memberi sokongan pada pelajar-pelajar hingga mereka berjaya menyimpan al-Quran yang mulia di dada. Semoga Ibubpa Berjaya memiliki seorang hamba yang mempunyai akhlak yang terpuji.InsyaAllah

    ReplyDelete