Tambahkan Saham Akhirat Kita Dengan Menyumbang Ke Akaun

PUSAT TAHFIZ AL KHOLIDI

Maybank ; 5622 - 0961 - 4495
Bank Islam : 1211 - 3010 - 04 - 1234

Thursday, July 22, 2010

AL KHOLIDI HULU YAM

Assalamualaikum.



Alhamdulillah pujian bagi ALLAH S.W.T yang sempurna sifat-NYA dan Selawat serta Salam ke atas Junjungan Besar nabi Muhammad S.A.W.


Selasa 20/7/2010 saya membawa sahabat saya Al-Ghazali ke tapak pembinaan tahfiz kita di Hulu Yam.Beliau merupakan anak didik As-Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makky yang merupakan seorang ulama sangat dikenali di Malaysia dan memiliki Maahad Az-Zein Al- Makky al-'Aly di Bogor Indonesia.Pukul 11.00 pagi ini ( Khamis ) saya akan membawa sahabat saya ini berziarah Tuan Guru Haji Sanusi Bin Haji Salleh di Pendang Kedah sebelum beliau dijangka berangkat pulang ke Indonesia pada hari Ahad ini .

Kami banyak berbincang bagaimana memajukan pusat pengajian memandangkan beliau telah berada di Maahad Az-Zein sejak dari mula dibuka pada tahun 2004 lagi.Alhamdulillah beberapa perkara yang sangat baik terhasil untuk dihalusi termasuk kerjasama dengan maahad beliau bagi membuahkan hasil yang terbaik, InsyaALLAH.


Muslimin dan Muslimat terutama pemegang saham saham akhirat di Al-Kholidi yang melaburkan harta mereka di sini dapat saksikan perkembangan terbaru di tapak pembinaan yang setakat ini berjalan lancar dan kita telah mempercepatkan proses pembinaan jambatan bagi menghubungkan ke tapak tahfiz...semua ini mengikut perancangan akan disiapkan menjelang Syawal nanti, InsyaALLAH.


Mari kita sama sama berdoa agar niat baik ini diperbaiki oleh ALLAH kerana untuk sampai ke tahap ini bukan sedikit dugaan yang ditempuh.Syaitan sentiasa mencari jalan agar usaha ini gagal.Semoga ALLAH sentiasa melindungi kita semua.

Sahabat saya Al-Ghazali dari Pasentren Bogor Indonesia


( Blok Asrama Sedang Dalam pembinaan )


( PILE untuk pembinaan jambatan )
( Majlis Doa Selamat Ringkas Bersama Pelajar Ukay Bistari )


Wassalam.


kAlAu SeMaLaM aKu MaTi....


Ustaz Yunus Bin Kamaruddin
Ukay Bistari



















No comments:

Post a Comment