Tambahkan Saham Akhirat Kita Dengan Menyumbang Ke Akaun

PUSAT TAHFIZ AL KHOLIDI

Maybank ; 5622 - 0961 - 4495
Bank Islam : 1211 - 3010 - 04 - 1234

Friday, March 5, 2010

PERHIMPUNAN AL-KHOLIDI

Assalamualaikum,


Alhamdulillhah pujian bagi ALLAH S.W.T yang sentiasa memberi peluang kepada hamba-Nya untuk bertaubat dan Selawat serta Salam ke atas Kekasih ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W.

Ahad ini semua pelajar ( kecuali pelajar tempatan Kedah dan Trengganu ) akan dikumpulkan di Ukay Bistari jam 10.00 malam sebelum dibawa dengan bas sewa khas ke Kedah pada malam yang sama.Pelajar cawangan Trengganu sebahagiannya akan bermukim di Al-Kholidi Ukay Bistari sehingga 21/3/2010 .

InsyaALLAH setelah sampai di Kedah, pelajar yang tidak mengikuti program suluk akan bermukim di Al-Kholidi Kubang Jelai ntuk meneruskan pengajian sementara yang bersuluk akan dikumpulkan Al-Kholidi Kg Paya Mak Inson.

Program suluk akan bermula pada waktu asar Khamis 11/3/2010 dan berakhir pada waktu asar Ahad 21/3/2010.Kemudian InsyaALLAH pada hari Isnin 15/3/2010 semua pelajar akan bertolak ke cawangan masing-masing untuk memulakan pengajian termasuk yang telah bermukim di Ukay Bistari..mereka akan kembali ke Al-Kholidi Trengganu pada hari isnin tersebut.

Menyusun semua ini tidaklah mudah, oleh itu kerjasama dari semua pihak sangat diharapkan....jangan ada yang lewat pada hari ahad ini...jangan kasi pelajar lebih daripada RM20.00.....jangan ada yang senyap-senyap membawa telefon bimbit......lebih elok dibawa gambar keluarga ( gambar hendaklah menutup aurat ) atau gambar ibubapa.....berhentilah membawa makanan yang berlebihan......

Sehingga ini saya masih menunggu pengesahan daripada beberapa orang pelajar dan diharap mereka dapat sahkan kedudukan mereka samaada terus dengan AL-KHOLIDI atau sebaliknya....yang meneruskan alhamdulillah....yang tak sambung......didoakan mendapat tempat yang lebih baik..

Selamat kembali ke Al-Kholidi........sama sama kita mencari keredhaan ALLAH S.W.T....yang lemah kita kuatkan.....yang susah kita bantu supaya menjadi mudah......yang keliru ???...mintalah pada ALLAH S.W.T....moga diberi jalan keluar..

Wassalam


kAlAu SeMaLaM aKu MaTi....


Ustaz Yunus Bin Kamaruddin
Ukay Bistari


3 comments:

  1. عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

    Bercakap mengenai suluk, alangkah indahnya jika ibubapa pelajar tahfiz juga dapat mengikuti program2 seperti ini pada suatu masa ye ustaz. belajar bab hati ini di Surau MARA pun sudah serasa ketenangan apatah lagi bila benar2 berada diperingkat pembersihan hati tersebut. Mungkin akan terpancar satu keluarga yang mempunyai hati putih bersih, tenang dan tenteram di sisi Allah s.w.t.

    Bila anak-anak tahfiz ini kembali pada keluarga, mereka akan kembali dalam keluarga yang juga mempunyai hati putih bersih seperti mereka ye ustaz..

    Maka matlamat menjadikan addin Allah sebagai cara hidup pasti terlaksana, bermula dari keluarga beriman, akan terbentuklah masyarakat yang beriman. Bila masyarakat beriman akan lahirlah suasana aman damai dan ketenangan yang diimpi oleh semua orang.

    Hati yang baik akan melahirkan kata-kata yang baik. kata-kata yang baik akan melahirkan tindakan yang baik. Tindakan yang baik akan mendapat keredhaan Allah s.w.t. alhamdulillah. terima kasih ustaz, kerana memilih anak-anak kami semua untuk program pembersihan hati tersebut.

    Jazakallahu khairan kathira.

    ReplyDelete
  2. Ana pun teringin gak nak ikut program bersuluk ni. Harap satu hari nanti ustaz akan beri peluang pulak pada ibu bapa tuk bersuluk.
    harap anak2 kita semua tabah menghadapi cabaran bersuluk ni dengan hati yang tenang. Semoga mereka semua di rahmati oleh Allah....Amin

    ReplyDelete
  3. Benar akhie Lan, orang-orang macam kita ni yang patut bersuluk. kita yang menjaga dan mendidik mereka, sepatutnya kita semua perlu dibersihkan terlebih dahulu. Mana mungkin ketam menyuruh anaknya berjalan dengan betulkan...

    ReplyDelete